Förkylning och hög feber med kärringvård!
Då var det våran tur att faktiskt bli förkylda, sonen började med hörselgångsinflammation för att sedan bli lite bättre med behandling men 4 dagar senare så smäller febern in.
Med febernedsättande så hade han som högst 40.2 och på 1177 inrådan så åkte vi till jouren då det var smärtor i vänster lunga. 
Men det var bara ett virus som tur var för sonen tål inte pencillin. 
Så nu har vi ätit isglass och druckit varmt honungsvatten för att halsen ska kännas bättre. 

Trotts baciller och virus så ska jag iväg till min storasyster med min dotter och kika på melodifestivalen. 
Till mello så ska vi dippa grönsaker och det är såååå gott! 
Det är en mysig rutin att ha Mellomys hemma hos syrran för även om vi bor nära så är det tillräckligt avlägset för att inte träffas varje dag. 
Men det är bra för då tröttnar vi inte på varandra, lagom är en bra sak i alla avseende! 

Så nu ska jag köra kärringvård och vad innebär det?!? 

Jo att jag (Betty spaghetti) ska lyckas raka benen och armhålorna utan att se ut som en flådd kanin! 
Det är ju då så här att händerna vill inte alltid samarbeta med hjärnans instruktioner. 
Jag kan ju tänka att nu rakar vi armhålan försiktigt men helt plötsligt så är halva mustachen borta istället! 
Sen har vi min största fasa! 
Att lyckas trilla i duschen för med min otur så skulle jag väl lyckas höja radion med pannfläsket och landa på rakhyveln sen kila fast mig själv under stolen som är inbyggd i kabinen. 

Nu kanske du funderar på om jag inte skulle prova hårborttagningskräm! 

Men det har jag redan gjort och alla håren satt kvar på mig men inte på farsan för han tog det istället för tandkräm! 
Han borstade på som vanligt och tyckte väl att det var en underlig smak men tänkte att det var en ny mint eller nåt. 
Helt plötsligt hör man orden, vad i helvete! 
Han såg vad som stod på tuben! 
Veet hårborttagningskräm! 

Alla hans flimmerhår rök och tungan kändes bedövad i ca 48 timmar.... 
Så du förstår att även om jag nu har flyttat hemifrån så vill man inte riskera att den förvirrade sambon gör samma misstag... 

Så jag tänker aldrig prova vax för då lär jag väl aldrig bli normal.... 

Ha det fint och önska mig lycka till 😂





Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress