En lugn vecka
Vad är det egentligen?!?
För mig är det när alla mår ganska bra eller så att barna kan vara i skolan. 

Många tycks tro att det är enkelt att bara vara hemma men så är det inte. 
Du ser ju så frisk ut, det är inte bara en inbillning att ungarna har problem med lederna för det syns inte på utsidan. 

Okunskapen kan ibland bli mobbning och häxjakt. 

Det är inte alltid som ett dåligt äpple har synliga fel på utsidan... 
Utan det märks först när man tar en tugga i det. 

Vad är en lugn vecka för dig? 
Vart hittar du din energi, det som ger dig mer än vad det tar?

För mig är det just nu att pyssla med mina blommor, har fått en hel del roliga skott som ska sättas i jord. 
Elefantöra är en av växterna som jag har fått, har aldrig haft det innan så det ska bli kul. 

Att finna ro i kaoset är viktigt för mig för annars bränner man ut sig själv. 
Vad som utgör ro kan vara olika och ändras till det som passar dagsformen. 

Men jag är en sådan människa som kan vända det negativa till positivt. 
Att kunna se möjligheterna trotts allt är en underbar förmåga att ha. 
Det finns dom som gärna gräver ner sig eller bara ger upp och det är väl okej att göra ett tag. 
Men medans du ligger där och tycker synd om dig själv så rinner livet bort sakta men säkert. 
Man får sjunka och sörja men det får inte bli en livstil. 

Jag samlar energi och ork i fallet för att sedan resa mig upp mer full kraft! 
Men det är mitt sätt att lösa ut livet på och det passar inte alla. 

Nu ska jag greja lite i lagom takt tillsammans med min kropp 🤗

Kramis på er! 




Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress